duminică, 27 mai 2012

In cautarea ocaziei pierdute

Cu totii am avut momente in care anumite situatii din viata noastra ar fi fost altfel daca… Dar orice am adauga dupa acest “daca” se reduce la “constienta”.
Cea mai recenta pierdere experimentata s-a produs deoarece nu am raspuns la un telefon (trei, de fapt :) ). Am avut senzatia ca stiu despre ce e vorba si pot sa rezolv si fara a vorbi cu persoana – cand de fapt era vorba de cu totul altceva. Se pare ca atitudinea lui Jim Carrey din filmul “Yes Man”, de a spune “Da” mereu (cu anumite limite, desigur :) ) e de folos.

Solutii

Insa cele mai numeroase “pierderi” le-am avut in viata datorita lipsei de atentie, de rabdare, de incredere, de liniste interioara – intr-un cuvant, de “constienta”.
De fapt, asta se intampla tuturor. Identificarea cu structura mental-emotionala, cu acel “eu” ce crezi tu ca esti – cautarea de solutii in cadrul sau. Nu e ceva neaparat gresit – in unele cazuri solutiile trecute functioneaza. De cele mai multe ori insa, abordarea creativa “in afara mintii” ne scuteste de bruiajele emisferei stangi si ofera rezolvarea potrivita.
Si care de multe ori inseamna inversarea ocaziei pe care am crezut-o pierduta. Sau, mai corect spus, ofera cadrul prin care lectia oferita sa fie invatata. Nimic nu este pierdut definitiv, nicio oportunitate – ea va reveni, fie si sub o alta forma, pana cand ii prinzi intelesul. Pana cand observi darul pe care ea ti-l ofera si il integrezi si-l aplici in viata ta.

Controlul

Ceea ce poate nu realizam este ca fiecare ocazie ratata a insemnat un nou moment in care am pierdut controlul asupra propriei vieti. In care altii (persoane, evenimente, lucruri) au hotarat cursul acelei situatii datorita propriei lipse de constienta.
Controlul nu este un lucru rau in sine cand este aplicat acolo unde e necesar. Da, a-ti controla si planifica intreaga viata strict si a reactiona negativ cand nu iese cum doresti e doar un semn al identificarii cu micul “eu”. Insa controlul asupra propriei vieti inseamna capacitatea de a-ti crea tu insuti oportunitatile de crestere. Si de a fi capabil sa recunosti intoarcerea celor pe care le credeai pierdute.
In cele din urma, orice situatie, orice ocazie reprezinta doar un test pentru fiinta noastra interioara. Ne exersam astfel capacitatea de a accepta totul, de a ierta si a iubi. Si de a ne exprima umanitatea in moduri variate pe aceasta planeta pe care care avem ocazia (fructificata!) de a trai si de a creste impreuna.
 
- articol scris de Marius Stan -
empower 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu